Köpinformation

Företagsinformation


Telefon:

 0511-374044



Öppetider:


Måndag:

 15.00 - 20.00

Tisdag:

 15.00 - 20.00

Onsdag:

 15.00 - 20.00

Torsdag:

 STÄNGT

Fredag:

 15.00 - 20.00

Lördag:

 10.00 - 16.00

Söndag:

 STÄNGT



Adress:

 Vinköl Krösebacken 1


 532 94 Skara

Organisationsnr:

 916571-2051

E-postadress:

order@vinkölsgarnbod.se

Fax:

 0511-374044


Priser och avgifter

 I alla priser ingår moms med 25% samt hanteringsavgift och emballagekostnad exkl. frakt/porto, därav kan priserna skilja sig från priserna i den fysiska butiken Vinköls Garnbod. Våra priser kan ändras av omständigheter som Vinköls Garnbod inte råder över, till exempel väsentligt ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms. Om momsen ändras förbehåller vi oss rätten att justera våra priser med motsvarande belopp. Vi reserverar oss för eventuella tryck- och skrivfel. 

Våra avgifter för närvarande

Fraktkostnad:




Posten vikt upp till 990 gram

63 kr

Posten vikt upp till 1800 gram

95 kr

Posten vikt upp till 2700 gram

122 kr

Schenker vikt upp till 4000 gram

111 kr

Schenker vikt upp till 5000 gram

119 kr

Ej avhämtat paket

199 kr



EU paket

600 kr

 

Bild information

 Observera att färgerna på produkterna kan skifta från skärm till skärm men även skilja sig något från foto till verkligheten. Många av bilderna på färger är lånade av leverantör.


Betalsätt

1. PayPal betalkort/konto

Betala ordern direkt med kort eller med PayPal konto.

2. Banköverföring – direktbetala  när ni gör eran beställning
Ni betalar i eran egna bank med att göra en överföring med det beloppet ni handlat för till vårat Bankgiro  5460-2842.

Ni anger ert order-id alt namn som referens, vi behandlar din order när betalningen är synlig på vårat konto.

Order som ej betalats inom 4 bankdagar makuleras.


14 dagars ångerrätt

Är du inte nöjd har du 14 dagars ångerrätt efter det att du mottagit varan. Du som Konsument kontaktar Vinköls Garnbod HB inom ångerrätten 14 dagar via telefon, brev eller mail. Du har rätt att öppna förpackningen för att kontrollera att varan är felfri.

Ångerrätten gäller på allt i  vår sajt. Dock inte på utgående produkter samt mått/specialbeställda varor. Vid retur tillkommer returfrakt. Varan måste skickas tillbaka i väsentligen oförändrat skick. Vi ber dig om möjligt att returnera varan i originalförpackningen som postpaket eller brev. Returfrakt debiteras oavsett paketets storlek eller antal artiklar.

(Fyll i retursedeln som bifogas i ditt paket och skriv vad du returnerar. Använd Postorder kundretur etiketten som finns med på följesedeln.)



Ångerrätt

  • Väljer du att returnera hela ordern och inget är skadat, betalar vi inom 30 dagar tillbaka hela beloppet. exklusive express-, postförskott- och fraktkostnad, returfrakt tillkommer.

  • Väljer du att returnera del av ordern betalar vi tillbaka det ni returnerat. Dock inte avgifter och returavgift tillkommer.

  • Gäller det en större vara över 20kg som levereras med Schenker betalar vi tillbaka hela beloppet. Du betalar hela returavgiften samt fraktavgiften .

  • Ångerfristen börjar gälla tidigast den dagen du tar emot leveransen samt följesedel.

Fraktavgiften beräknas på varans vikt och volym, se exempel nedan.

Postnummer

Sammanlagd fraktvikt*

 

20-30kg

31-100kg

101-200kg

över 200kg

100 00 - 799 99

245 kr

295 kr

495 kr

795 kr

800 00 - 999 99

295 kr

345 kr

545 kr

845 kr



*Fraktvikt är ett tal som beräknas på varans volym och är inte lika med verklig vikt.

Bytesrätt

  • Väljer du att byta till något annat i samband med din retur, betalar du endast returavgift, ingen ny fraktavgift tillkommer.

  • Är varan felaktig eller felexpedierad står vi för returfrakten.

Reklamation

  • Gäller det en använd vara, kontakta Vinköls Garnbod HB på 0511-374044.

  • Är paketet skadat, anmäl det på platsen.

Outlösta paket

  • Vi debiterar en avgift för paket som inte hämtas ut, vilket motsvarar de faktiska kostnader för returfrakt, fraktkostnad samt hantering.

Vid byte, reklamation eller retur, står du för transportrisken. Du som kund ansvarar för att godset inte är skadat innan du tar emot och kvitterar leveransen. Spara alltid följesedeln/returfraktsedeln tills returen är avklarad.

Så här returnerar du

1. Fyll i retursedeln, som du får med i ditt paket, vad det är du returnerar. Vill du byta så fyller du i vad du önskar byta till.
2. Använd etiketten Postorder Kundretur. Du betalar en returavgift (som blir lägre ifall du gör det via internet) som debiteras dig i efterhand oavsett paketets storlek eller antal varor. Har Vinköls Garnbod HB gjort en felleverans betalar du ingen avgift!

Återbetalning

Har du betalat ditt köp med:

Kredit/betalkort:

Beloppet betalas tillbaka till det konto kortet är kopplat till.

Har du begärt byte av vara i samband med din retur och varan/varorna finns i lager så sker leverans inom 4-6 bankdagar från att vi registrerat ditt byte och varan/varorna är returnerade till oss.

När vi fått tillbaka varan och konstaterat att den inte är skadad återbetalar vi det belopp du betalat för varorna exklusive avgifter (fraktkostnad) om hela beställningen är returnerad. Ni betalar också returfrakt.

Direktöverföring till bankgiro:

Beloppet betalas tillbaka till det konto betalningen drogs ifrån.

Har du begärt byte av vara i samband med din retur och varan/varorna finns i lager så sker leverans inom 4-6 bankdagar från att vi registrerat ditt byte och varan/varorna är returnerade till oss.

När vi fått tillbaka varan och konstaterat att den inte är skadad återbetalar vi det belopp du betalat för varorna exklusive avgifter (fraktkostnad) om hela beställningen är returnerad. Ni betalar också returfrakt.


Leveranser

Leveranser utanför Sverige:
Vi skickar endast paket till länder inom EU. På dessa leveranser tillkommer en extra avgift med 600 SEK. Gäller varor under 20 kg.


Paket under 20kg:

Fraktkostnad tillkommer för varje beställning. Om din beställning delas upp i flera leveranser debiteras fraktkostnad endast en gång.

1. Normalpaket
Leverans cirka en vecka. Du meddelas via SMS eller brev när paketet kommit fram. Vissa större produkter eller de som är längre än 150 cm kan inte levereras via Postens utlämningsställen. Vi bjuder på hemleverans för dessa produkter.



Konsumentköplagen

Konsumentköplagen / ARN ger dig rätt att reklamera en vara inom 3 år, under förutsättning att varan var felaktig vid leveranstillfället. Påtala eventuella fel inom skälig tid. Vid tvister som vi inte lyckas lösa, rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna reklamationsnämnden. Vi följer alltid deras rekommendationer. Konsumentverkets sajt www.konsumentverket.se

Support och tillgänglighet

Vi besvarar frågor via e-post inom 48 timmar från det att vi mottagit din förfrågan. Tidsgarantin gäller dock endast faktiska köp och beställningar, samt under vardagar. I de fall vi inte lever upp till tidsgarantin påtar vi oss att inom 48 timmar meddela kund om fördröjningen, samt orsak till denna.



Övrigt

Skicka inga förskott.
Vi ansvarar inte för pengar, checkar och frimärken som skickas i brev.

Bedrägeri
Vi polisanmäler alla bedrägerier och dataintrång samt försök till sådana. Vi förbehåller oss rätten att neka eller häva ditt köp i det fall vi har skäl att misstänka bedrägerier, dataintrång och/eller annan sorts missbruk av vår sajt.

Minderåriga
Minderåriga (under 18 år) måste ha målsmans godkännande för att få beställa.

Force Majeure

Vinköls Garnbod HB är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet.

Befriande omständigheter är bland annat åtgärder eller underlåtenhet från myndighet, ny eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, till exempel beslut om varningstexter, försäljningsförbud med mera eller en onormal nedgång i marknaden.

Personuppgifter

Vinköls Garnbod HB, 532 94 Skara, Sverige är ansvariga för behandling av de personuppgifter som du lämnar till oss såsom namn, adress, personnummer, mobil- och telefonnummer samt e-postadress. Vi kommer att behandla dina personuppgifter för att kunna administrera dina inköp, för marknadsföringsändamål genom bland annat elektroniska kommunikationstjänster samt för att kunna utveckla våra produkter och tjänster.

Som ett led i vår marknadsföring analyserar vi uppgifter, däribland personuppgifter, kring dina inköp och din aktivitet på våra sidor på sociala nätverk samt på vår sajt.

Genom köp av produkt(er) ur vårt sortiment, registrering av kreditkonto och/eller användarkonto hos oss, samtycker du till sådan behandling av dina personuppgifter som anges ovan.

Du har som kund rätt att efter skriftlig begäran till oss på ovan angivna adress få information om vilka personuppgifter som vi har registrerat om dig och hur dessa uppgifter används. Du har även rätt att begära att vi rättar eller tar bort felaktiga uppgifter om dig.